Dit topic is voor de gespierde Elite van de bierballen (en voor de ballen die nog gespierd gaan worden, like me
)
Doel van dit topic? Weet ik het.. Post hier je geweldige resultaten..
Wie heeft er als eerste 100+ kg gedrukt op de bank? Shit like that
Probeer elkaar hier een beetje te motiveren
Ik hoorde laatst van Massive dat hij is begonnen met het gebruiken van Whey/Wei (meuk dat na het maken van kaas? overblijft en vol zit met eiwitten dus uitermate geschikt voor spierherstel). Als Nick ons daar mooi van op de hoogte houdt hoe het hem bevalt, waar hij het gekocht heeft, wat het heeft gekost.. etc.
Eerste tip: Voeding is net zo belangrijk, misschien zelfs belangrijker!, als het trainen zelf. Zonder voeding zal je lichaam niet kunnen groeien en dus train je min of meer voor niks!
Waar moet je op letten bij je voeding? Veel eiwitten, meer calorien binnen krijgen dan je eigenlijk nodig hebt (of precies genoeg, dit is echter heel moeilijk!), weinig vetten (maar wel wat.. heb je nodig). Eet lekker veel kwark (maar niet té veel.. meer dan 500 gram per dag is beetje overdreven, zo pro zijn we niet
), beleg je brood gezond; denk hierbij aan bijvoorbeeld kipfilet. Laat zo veel mogelijk snacks staan, deze voegen weinig toe aan je spierherstel maar veel aan je vetopslag. Drink veel water en melk, drink zo min mogelijk cola en jawel, bier!
Meer tips.. vul aan
Wat handige sites vol info over alles wat met fitness/bodybuilding te maken heeft:
Bodybuilding.com Hier kun je heel veel oefeningen vinden + beschrijving en filmpjes! Gebruik dit echter niet 100% als basis want van een filmpje en plaatjes kun je niet perfect zien hoe de oefening uitgevoerd moet worden. Beter bekijk je de oefeningen en leer je er van.. maar vraag je later alsnog aan een fitnessinstructeur of Tom! hoe je de oefening het beste uitvoert, dit voorkomt blessures en je zult sneller groeien indien je de oefeningen correct uitvoert!
bodynet.nl Handige site voor Nederlandse bodybuilders. Heeft een heel mooi forum waar je al je vragen kwijt kunt en waar een hoop info te vinden is. Meld je even aan en stel je desnoods voor in het voorstel topic.
giantpt.com Nederlandstalige site vol met bodybuilding info en oefeningen enal. Gebruik het niet zo veel maar kan geen kwaad om eens een kijkje te nemen.
Vul de lijst maar aan
Tom is van mening dat je niet te veel moet lezen maar gewoon aan de slag moet gaan.. Ben ik het grotendeels mee eens.. Echter ben ik wel van mening dat enige kennis van tevoren er voor kan zorgen dat je niet van begin af aan oefeningen verkeerd uitvoert ed. Dat je in ieder geval een beetje weet waar je mee bezig bent.