RIP MJ

BBforums » Bierballen

Fitness Bazen

(68 posts)
  1. bierbal9

Bierbal

Dit topic is voor de gespierde Elite van de bierballen (en voor de ballen die nog gespierd gaan worden, like me )

Doel van dit topic? Weet ik het.. Post hier je geweldige resultaten..

Wie heeft er als eerste 100+ kg gedrukt op de bank? Shit like that

Probeer elkaar hier een beetje te motiveren

Ik hoorde laatst van Massive dat hij is begonnen met het gebruiken van Whey/Wei (meuk dat na het maken van kaas? overblijft en vol zit met eiwitten dus uitermate geschikt voor spierherstel). Als Nick ons daar mooi van op de hoogte houdt hoe het hem bevalt, waar hij het gekocht heeft, wat het heeft gekost.. etc.

Eerste tip: Voeding is net zo belangrijk, misschien zelfs belangrijker!, als het trainen zelf. Zonder voeding zal je lichaam niet kunnen groeien en dus train je min of meer voor niks!
    Waar moet je op letten bij je voeding? Veel eiwitten, meer calorien binnen krijgen dan je eigenlijk nodig hebt (of precies genoeg, dit is echter heel moeilijk!), weinig vetten (maar wel wat.. heb je nodig). Eet lekker veel kwark (maar niet té veel.. meer dan 500 gram per dag is beetje overdreven, zo pro zijn we niet ), beleg je brood gezond; denk hierbij aan bijvoorbeeld kipfilet. Laat zo veel mogelijk snacks staan, deze voegen weinig toe aan je spierherstel maar veel aan je vetopslag. Drink veel water en melk, drink zo min mogelijk cola en jawel, bier!
    Meer tips.. vul aan

Wat handige sites vol info over alles wat met fitness/bodybuilding te maken heeft:
    Bodybuilding.com Hier kun je heel veel oefeningen vinden + beschrijving en filmpjes! Gebruik dit echter niet 100% als basis want van een filmpje en plaatjes kun je niet perfect zien hoe de oefening uitgevoerd moet worden. Beter bekijk je de oefeningen en leer je er van.. maar vraag je later alsnog aan een fitnessinstructeur of Tom! hoe je de oefening het beste uitvoert, dit voorkomt blessures en je zult sneller groeien indien je de oefeningen correct uitvoert!

bodynet.nl Handige site voor Nederlandse bodybuilders. Heeft een heel mooi forum waar je al je vragen kwijt kunt en waar een hoop info te vinden is. Meld je even aan en stel je desnoods voor in het voorstel topic.

giantpt.com Nederlandstalige site vol met bodybuilding info en oefeningen enal. Gebruik het niet zo veel maar kan geen kwaad om eens een kijkje te nemen.

Vul de lijst maar aan

Tom is van mening dat je niet te veel moet lezen maar gewoon aan de slag moet gaan.. Ben ik het grotendeels mee eens.. Echter ben ik wel van mening dat enige kennis van tevoren er voor kan zorgen dat je niet van begin af aan oefeningen verkeerd uitvoert ed. Dat je in ieder geval een beetje weet waar je mee bezig bent.

Posted 1 year ago #
  2. bierbal9

Bierbal

Ik zal even aftrappen met wat 'nieuws' van vandaag..

Voor zover ik weet beginnen er vanaf deze week een aantal mensen bij Boender te fitnessen; namelijk Koen, Jarno?, Dennis en Tom?. Tom heeft er al vaker gesport maar trainde er nog niet vast voor zover ik weet.. Dennis en Koen gaan vandaag voor het eerst trainen bij Boenders en zijn van plan om meteen een maandabbo te nemen. Jarno begint vandaag nog niet, maar misschien later in de week?

Posted 1 year ago #
  3. bierbal9

Bierbal

Dit kwam ik tegen op bodynet:
    http://forum.bodynet.nl/oefeningen/32422-bench-spotter-regels.html

Handig voor bij het bankdrukken!
    Met zulke regels kun je elkaar wat meer vertrouwen

Posted 1 year ago #
  4. Bierbal8

Bierbal

@Dennis het is wei
    Ik wil ook mee gaan doen, maar dan moet ik eerst even uitgeschreven zijn bij de muziekschool en bij het universitair sportcentrum. Hoorde dat het 28 euri/maand was, klopt dat? En hoe vaak mag je dan trainen?

Posted 1 year ago #
  5. Ellen

Bijbal

http://www.boenderfitness.nl/Pages_Fitness-Boxtel/index_Fitness-Boxtel.html

daar kun je alles vinden Sander

Tarieven Boender Fitness BOXTEL:

FITNESS:

1x sporten
    € 7,50

Onbeperkt sporten
    € 29,- p/m, per incasso
    € 37,50 p.m., kontante betaling
    € 100,- per 3 maanden, kontante betaling

Inschrijfgeld
    € 25,- incl. instructieles op afspraak

Posted 1 year ago #
  6. De Mus

Bierbal

net lekker gepompt met nick, koen, fedde en dennis YEAH!

Posted 1 year ago #
  7. bierbal9

Bierbal

Was zeker relaxt ja

@ Sander.. whey is de internationale term ervoor (engels).

Maarre.. Morgen weer dus, lekker de beentjes aanpakken

Posted 1 year ago #
  8. bierbal9

Bierbal

Yo mensen ik ga morgen deze wei bestellen:
    http://www.xxlnutrition.nl/best_product/159/XXL%20Nutrition/Whey%20Protein%20Instant

Schijnt een kwalitatief goede te zijn met een goede smaak (meerdere smaken). Heb op bodynet.nl aantal postieve reacties van dit product en leverancier gelezen dus ik geloof het wel haha
    Denk dat ik er maar meteen een beker bij bestel om het te shaken

Mijn vraag is nu: Zijn er nog meer geinteresseerden? Bij een bestelling van meer dan 2 producten van meer dan 10 euro vervallen de verzendkosten van 4 euro.. Scheelt toch weer 4 euro he

Duss.. laat even zo snel mogelijk weten of je mee doet.
    Ik wil voor mezelf een bus van 1 kilo bestellen btw, dat kost 24 euro.

EDIT:
    Deze lijkt me ook wel chill.. alleen die schijnen een stuk minder lekker te smaken (sommigen vinden het gewoon vies..)
    http://www.xxlnutrition.nl/reviews/270/Whey%20Isolaat
    Deze heeft wel meer eiwitten.. maarja als je de shake kei goor vind dan drink je 'm met tegenzin en dat lijkt me op de lange termijn niet zo cool

Posted 1 year ago #
  9. Voetske

Bierbal

Ik koop de koe wel

Posted 1 year ago #
  10. Bierbal0

Bierbal

Ik ga ook mee doen

Alleen met die whey bladiebla dat hoeft van mij allemaal niet. Wil ook geen bodybuilder of iets worden gewoon beetje gespierde armen, buikje etc, anders wordt het te, dat ziet er echt niet uit.

Posted 1 year ago #
  11. Bierbal0

Bierbal

Haha een lesje voor de bijballen:

BE SUPPORTIVE. Remember that to him, his dreams are probably more important than any relationship. But, and here's the good part, if you are supportive maybe someday he'll use that passion for bodybuilding toward his relationship with you.

COMPLIMENT HIM. Whether or not he'll admit to it, part of his strive to "get big" is to impress the ladies. Make sure you compliment him especially on his muscle size and definition. If you don't, he may start to look for attention from other women, which will leave both of you unhappy.

GET INVOLVED. Don't be afraid to ask him about his lift, what muscle group is his favorite, his favorite pro bodybuilder, his lifting partner, competitions, or if you're gutsy enough ask him to train you one-on-one which is a great way to bond.

BE READY. Don't let yourself be completely caught off guard when every 2-3 hours he pulls out some cottage cheese, sardines, protein shakes, or a bodybuilding video. Just go with the flow and try your best to enjoy the time spent in between meals.

LET HIM TALK. Rambling about some new supplement, exercise, gym, another bodybuilder, a competition, or any other bodybuilding topic will probably happen quite frequently. You'll know more about the lost sport of bodybuilding than any of your other girlfriends soon enough.

Posted 1 year ago #
  12. bierbal9

Bierbal

Na een simpele rekensom heb ik besloten ook nog even te wachten met wei tot de resultaten bij Nick bekend zijn haha Met zo'n pot van een kilo doe je nog geen maand..
    Verder blijft het wel op mijn lijstje staan van dingen die ik nog eens moet proberen

Posted 1 year ago #
  13. Bierbal0

Bierbal

Laat zo veel mogelijk snacks staan, deze voegen weinig toe aan je spierherstel maar veel aan je vetopslag. Drink veel water en melk, drink zo min mogelijk cola en jawel, bier!

Wat zal ik een slechte fitness baas worden.

Posted 1 year ago #
  14. bierbal9

Bierbal

Ach ik laat het bier ook niet staan hoor.. maar dronk het sowieso al wat minder.
    Het laten staan van snacks deed ik al heel lang.. alleen in het weekend bij een fimpje pak ik nog een bakje chips.
    Laten staan van cola was in het begin best lastig maar nu heb ik er totaal geen behoefte meer aan, kei relaxt eigenlijk. Drink bijna alleen nog maar water (en melk bij het eten, op avondeten na) en vind het nog 'lekker' worden ook.. dat wil zeggen, ik verlang niet naar iets anders ofzo Maar is wel even doorzetten in het begin.

Maar jij hebt geluk dat je al Baas Bas bent dus je bent sowieso al een baas

Posted 1 year ago #
  15. De Mus

Bierbal

hoelaat vanavond? wie rijd?

Posted 1 year ago #
  16. bierbal9

Bierbal

Maar Bas, jij gaat vanavond mee had ik begrepen? Wij gaan rond half 6 (dan opent het).
    Inschrijfgeld is 25 euro
    1x sporten is 7,50 euro
    lidmaatschap is 29,- euro per maand indien je per auto. incasso doet (37.50 indien je contant betaald).

Posted 1 year ago #
  17. Bierbal0

Bierbal

Ik rijd op mijn fietsje.

Mja oke ik vind water op zn tijd ook niet verkeerd maar heb toch echt wel liever Cola. En nu het nog kan zonder er dik van te worden blijf ik het toch lekker drinken. Maarja als je het niet mist is het wel relaxt heb je altijd drank in huis.

Posted 1 year ago #
  18. bierbal9

Bierbal

Haha daarom.. en je wordt niet alleen dik van cola Ook niet goed voor je tandjes

Posted 1 year ago #
  19. bierbal9

Bierbal

Ze adviseren ongeveer 2 tot 2,5 gram eiwit per kg vetvrije massa voor je dagelijkse eiwitten behoefte.. Ik ga er vanuit dat 2 gram per kg voor mij zat is haha:P
    Heb net even gekeken tijdens een van m'n maaltijden wat ik vandaag ongeveer binnen krijg:

Blikje tonijn, 130 gram = 30.55 gram eiwit (op 3 boterhammen, met wat ketchup)
    Magere kwark, 500 gram = 44 gram eiwit (waarvan 300 gram samen met wat Muesli)
    Plakjes kipfilet, 50 gram = 10 gram eiwit (op 1 boterham, ik hou van smaak op m'n brood :P)
    Melk, 1 liter = 36 gram eiwit. (ongeveer 5 glazen)
    Lasagne (van de super, opwarm(A)), 46.4 gram eiwit
    Één gekookt eitje = 9 gram eiwit.

Kom ik al op 175,95 gram eiwit voor vandaag.
    Moet meer dan genoeg zijn haha

Aangezien ik niet altijd lasagne eet zal het aantal eiwitten bij m'n avondmaaltijd wat lager zijn meestal.. maar dan nog zit ik wel goed denk ik:) Dan maar een extra boterham met kipfilet ofzo

Nu even een vraag aan Nick en Janus, wat eten jullie de rest van de dag? Aangezien jullie er ook nog wei bij nemen lijkt het me dat je wel heel erg snel over je max aantal eiwitten (3 gram per kg vetvrije massa ofzo?) gaat?
    En Verder rest mij nog een vraag aan Jan; hoe smaakt je wei? PIK

Posted 1 year ago #
  20. Bierbal7

Bierbal

Ik plomp strax na het fitness wel ff mijn voedingsschema van vandaag erop.
    En ik wil cker wel als eerste die 100 kg drukken (H)
    En wei kan je kopen in verschillende smaken. ik heb nu aarbei. Is wel lekker. Maar eerst had ik bananen smaak van mijn collega en die was ook heel lekker. Rest hek nog nooit op.

Posted 1 year ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

8,200 posts in 256 topics over 42 months by 21 of 26 members. Latest: ovindo887, verstici904, pulgana378