Lawl. Failblog.org

BBforums » Overige
Wielrennen 2009
(48 posts)-
Posted 1 year ago #
-
Live beelden voor als je op stage zit: http://www.channelsurfing.net/watch-nbc-sports.php?w=134552
Posted 1 year ago # -
Menchov 3e vandaag, opzich goed gereden maar die di Luca reed m er toch wel vanaf op dat laatste heuveltje. Denk dat Menchov net als Ullrich niet goed tegen snelheidswisselingen kan. Ik ben wel benieuwd, tenslotte heeft onze rus de Vuelta ook een keer gewonnen.
Posted 1 year ago # -
Denis Menchov slaat dubbelslag in Giro d'Italia
21 mei 2009
Denis Menchov heeft de twaalfde etappe in de Ronde van Italië op zijn naam geschreven. De Rus was in de tijdrit over 61 kilometer tussen Sestri Levante en Riomaggiore de meerdere van Levi Leipheimer en Stefano Garzelli. Door zijn zege neemt de renner van Rabobank de roze leiderstrui over van Danilo Di Luca.
Menchov vertrok als één na laatste aan de tijdrit, drie minuten voor klassementsleider Di Luca. De Rus had bij het eerste tussenpunt na 19 kilometer al 43 seconden teruggepakt op de Italiaan. Op het tweede tussenpunt na 34 kilometer was Menchov al een ruime minuut sneller, wat hem virtueel de leiderstrui al opleverde.
Ondanks het ruime verschil in de eindtijd tussen Menchov en Di Luca werd de renner van LPR nog knap zesde. Menchov's voornaamste concurrenten zijn Di Luca en Leipheimer die binnen 40 seconden staan in het algemeen klassement.
Giro d'Italia 2009
Uitslag 12e etappe, Sestri Levante - Riomaggiore (ind. tijdrit)
1. Denis Menchov (Rusland/Rabobank) in 1m34m29s (38,482 km/u)
2. Levi Leipheimer (Verenigde Staten/Astana) op 20s
3. Stefano Garzelli (Italië/Acqua & Sapone) 1m3s
4. Janez Brajkovic (Slovenië/Astana) 1m14s
5. Franco Pellizotti (Italië/Liquigas) 1m27s
6. Danilo Di Luca (Italië/LPR) op 1m54s
7. Bradley Wiggins (Groot-Brittannië/Garmin) op 1m59s
8. Gabriele Bosiso (Italië/LPR) op 2m4s
9. José Serpa (Colombia/Diquigiovanni) 2m13s
10. Marzio Bruseghin (Italië/Lampre) op 2m17s
11. Ivan Basso (Italië/Liquigas) op 2m17s
12. Carlos Sastre (Spanje/Cervélo) op 2m18s
13. Lance Armstrong (Verenigde Staten/Astana) op 2m26s
14. Michael Rogers (Australië/Team Columbia) op 2m46s
15. Giovani Visconti (Italië/ISD) op 2m48sAlgemeen klassement na etappe 12
1. Denis Menchov (Rusland/Rabobank) in 50u27m17s
2. Danilo Di Luca (Italië/LPR) op 34s
3. Levi Leipheimer (Verenigde Staten/Astana) op 40s
4. Franco Pellizotti (Italië/Liquigas) op 2m
5. Carlos Sastre (Spanje/Cervélo) op 2m52s
6. Michael Rogers (Australië/Team Columbia) op 2m59s
7. Ivan Basso (Italië/Liquigas) op 3m
8. Gilberto Simoni (Italië/Diquigiovanni) op 4m38s
9. Marzio Bruseghin (Italië/Lampre) op 5m26s
10. Thomas Lövkvist (Zweden/Team Columbia) op 5m53s
11. David Arroyo (Spanje/Caisse d'Epargne) op 5m55s
12. Lance Armstrong (Verenigde Staten/Astana) op 6m34s
13. Tadej Valjavec (Slovenië/AG2R) op 6m42s
14. Yaroslav Popovych (Oekraïne/Astana) op 7m11s
15. Stefano Garzelli (Italië/Acqua & Sapone) op 7m15s
Netjes Denis.
Posted 1 year ago # -
Had t gezien ja, mooi hoor!
Posted 1 year ago # -
Hms Menchov kraakte gister een beetje was er eigenlijk wel zeker van dat hij het roze tot het eind zou houden maar nu weet ik het niet meer zo zeker. (al heeft hij van de top 5 wel de beste tijdrit capaciteiten)
Posted 1 year ago # -
Denk dat hij t wel wint hoor.
Posted 1 year ago # -
Kohl: Ik wil niet nog een keer liegen

WENEN - Volgens voormalig wielrenner en dopingzondaar Bernhard Kohl heeft de Oostenrijkse justitie gegronde redenen om (oud-)renners van de Rabobank-wielerploeg als getuige te horen in het onderzoek naar de praktijken van de Weense bloedbank Humanplasma.
afbeelding vergroten Bernhard Kohl. FOTO EPA
Ook Kohl was daar klant en dat geeft hem een belangrijke rol in het onderzoek naar het omvangrijke schandaal.Vorige week werd duidelijk dat een aantal (voormalige) renners van de ploeg vrijwillig in het getuigenbankje in Oostenrijk plaatsneemt. Om wie het gaat, is niet bekend.
Kohl: ,,Wat de rol van Rabobank precies is, zal later blijken. Maar dat er iets speelt, is zeker. Je laat renners niet naar Oostenrijk komen voor getuigenverklaringen als er niets aan de hand is.’’
Tegelijkertijd zegt Kohl (27), die in de Tour de France van vorig jaar is gepakt op het gebruik van de Epo-variant cera, dat de opleidingsploeg van Rabobank bij zijn weten ‘compleet schoon’ is.
In de jaren 2003 en 2004 maakte hij deel uit van die formatie. ,,Daar maakte ik voor de eerste maal mee dat renners door de ploegleiding werd gezegd geen doping te gebruiken. Bij de teams waar ik daarvoor reed kwam dat helemaal nooit ter sprake.’’
Zijn periode bij het talententeam van Rabobank was ook de ‘schoonste’ uit zijn eigen carrière, die hij vorige week - tijdens zijn schorsing - afsloot. Hij zegt geen zin meer te hebben in een dubbelleven vol list en bedrog. ,,Ik wil niet nog een keer liegen,’’ is de boodschap die hij nu verkondigt.
Hoewel Kohl ook in het oranje-blauwe shirt doping gebruikte, was dat veel minder dan in dienst van andere ploegen. Deels door de afstand tussen Limburg (waar hij woonde) en zijn thuisland Oostenrijk, deels door de mentale en fysieke problemen die hem destijds parten speelden; de klimmer had last van anorexia.
Openhartig vertelt Kohl in Wenen over zijn eigen dope-gebruik. Hij was 19 toen hij voor het eerst een spuit met groeihormonen in zijn arm plaatste, aangeboden door een collega-sporter in de sportopleiding van het Oostenrijkse leger, waar hij toen deel van uitmaakte.
,,De eerste keer was natuurlijk eng, het zweet liep van mijn voorhoofd.’’
Maar al snel werd het gebruiken van allerlei soorten doping, grotendeels gewoon verkrijgbaar in Oostenrijkse apotheken, doodnormaal.
,,Uit alles wat ik gehoord en gezien heb de afgelopen jaren weet ik dat het nog steeds heel gewoon is onder veel toprenners. Ze doen dat buiten medeweten van de ploegleiders, op eigen houtje. Dit is niet het probleem van één ploeg. Sterker nog, de teams hebben er helemaal niets mee te maken. Maar het gebeurt nog steeds, met middelen die nog niet te traceren zijn. Kijk naar mezelf: van de tweehonderd dopingcontroles die ik heb ondergaan tijdens mijn carrière hadden er zeker honderd een positief resultaat moeten opleveren. Het was er slechts eentje, die in de Tour van vorig jaar.
,,Natuurlijk geeft geen enkele sporter toe dat hij gebruikt. Maar wat zou jij doen als je met 200 kilometer per uur over de snelweg hebt gereden? Dan stap je toch ook niet naar de politie om je daad op te biechten en je rijbewijs in te leveren? Blijven ontkennen en stelling nemen tegen dopinggebruik, dat is de kunst. Daarom voel ik me ook geen bedrieger. Wel tegenover de fans en het publiek, maar niet tegenover mijn collega’s. Iedereen weet hoe het werkt. Er wordt tijdens de koersen soms ook over gesproken.’’
In de winter van 2005-2006, Kohl was prof bij de ploeg van T-Mobile, hoorde hij voor het eerst van het bestaan van Humanplasma: een bloedbank in Wenen waar, naast de reguliere werkzaamheden, bloed werd afgenomen van sporters, dat later werd teruggeplaatst (zie infographic).
Via zijn voormalige manager Stefan Matschiner, die vorige maand nog in een Oostenrijkse cel zat op beschuldiging van het leveren van verboden middelen aan sporters, werd hij zelf ook klant bij Humanplasma. ,,Net als de complete Europese top uit verschillende duursporten: zwemmers, atleten, langlaufers en dus ook wielrenners.’’
Overigens kreeg hij het gezuiverde bloed nooit teruggeplaatst. Door een groot dopingschandaal rond Oostenrijkse langlaufers en biatleten op de Winterspelen in Turijn (2006) werden alle bloedmonsters in allerijl vernietigd door Humanplasma.
Drie keer bezocht hij de bloedbank. Op zondagochtenden verzamelden de sporters zich in groepjes van vier bij de McDonald’s-vestiging aan de overkant van de straat. Na een uur werden ze afgelost door een ander kwartet. Wie Kohl daar trof wil hij niet zeggen: ,,Omdat ik over geen andere sporters praat behalve tegen de politie.’’
Ook wil Kohl niet zeggen of de Oostenrijkse justitie door zijn verklaringen besloten heeft een aantal (voormalige) Rabobank-renners op te roepen als getuige.
,,Geen idee,’’ zegt hij. ,,Maar bedenk wel dat er ruim honderd mensen gehoord zijn in deze zaak. De onderzoekers weten veel, heel erg veel. Ik hoop alleen dat alles uit deze zaak ook echt naar buiten komt en dat er op de achtergrond geen belangen spelen die ertoe leiden dat er een doofpot ontstaat.’’
Bernhard Kohl zien we nooit meer terug op de fiets. Althans, niet in wedstrijdverband. Momenteel zet hij een bedrijf op waarmee hij in tal van Europese landen fietsclinics wil geven. Ook schrijft hij een boek en geeft hij lezingen en seminars over zijn korte, maar heftige profloopbaan in de wielersport. Daarin waarschuwt hij jongeren voor de kwalijke gevolgen van dope-gebruik.
Hij denkt niet dat hij op dit vlak met een ‘schone’ rentree veel meer kan bereiken. ,,Zonder doping en liegen werkt het niet in de wereldtop! De teams die uitgesproken tegen doping zijn? Ze kunnen dat wel zeggen, maar ook die managers van die formaties zijn niet van alles op de hoogte.’’
Mooi artikel en denk ook dat doping altijd blijft bestaan maar denk dat het wel bij meer sporten is en dat ze bij wielrennen gewoon strenger controleren.Posted 1 year ago # -
Astana wil Andreas Klöden gewoon meenemen naar de Tour de France. De Duitser wordt momenteel in eigen land genoemd in een dopingonderzoek. Volgens zijn ploeg zijn er geen harde bewijzen en Astana ziet daarom geen redenen om hem thuis te laten.
Een Duitse onderzoekscommissie beschuldigde Klöden ervan in de Tour van 2006 illegale bloedtransfusies te hebben ondergaan. Klöden ontkent de beschuldigingen.
Als iemand binnen As-eenenaldoping-tana de Tour niet wint dan weet ik het ook niet meer.Posted 1 year ago # -
Thomas Dekker niet naar Tour de France
Thomas Dekker zal niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De renner van Silence-Lotto is in december 2007 betrapt op het gebruik van EPO bij een controle buiten competitie. De Belgische ploeg zet Dekker per direct op non-actief.
Bij de controle in 2007 was de uitslag in eerste instantie negatief. Door verbeterde methodes kon achteraf toch nog EPO-gebruik worden vastgesteld. Ploegleider van Thomas Dekker, Marc Sergeant, zegt in een eerste reactie teleurgesteld te zijn: "Ik ben zwaar ontgoocheld. Hij reed op het moment van de controle voor Rabobank, maar het nieuws komt toch hard aan."
Dekker zal in de Tour nu worden vervangen door de Brit Charles Wegelius.
Vandaar dat Thomas een beetje ruzie had met de Rabobank ploeg hehe, niet echt slim van 'm. Vind trouwens dat ze dat spul buiten de wedstrijden om gewoon mogen gebruiken, tsja als iemand er zoveel voor over heeft dan laat hem lekker. Als hij tijdens de wedstrijd maar zo clean is als een afgekickte junkie dan vind ik het best.Posted 1 year ago # -
ik kan van me werkmee doen met een wielren toto en dan een complete wielren outfit winnen :/ wa moet ik daar nou weer mee
Posted 1 year ago # -
Gebruiken als kinky outfit voor carnaval of in eenwillekeurige darkroom
Posted 1 year ago # -
Of verkopen, of aantrekken als je heel hard gaat fietsen, of aan iemand cadeau doen, of ..
Posted 1 year ago # -
er je reet mee afvegen na zo'n plasje van je
Posted 1 year ago # -
Thomas Dekker overweegt juridische stappen
02 juli 2009
Thomas Dekker zegt juridische stappen te overwegen naar aanleiding van zijn positieve dopingtest. Het grootste bezwaar van de renner is dat de positieve test op basis van nieuwe criteria tot stand is gekomen en niet op basis van nieuwe methodes.
Dekker is boos dat hij eerder van de UCI te horen heeft gekregen dat er niets met zijn bloedwaarden aan de hand was, maar hij hier nu wel op veroordeeld dreigt te gaan worden. Dekker heeft een gerenommeerd dopingexpert erbij gehaald om zijn klacht kracht bij te zetten.
Dat is eik wel lullig en dat kan eigenlijk ook niet dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen. Ja sorry dat examen waar je 2 jaar geleden een 5,5 voor had heb je niet gehaald maar als we de criteria van dit jaar gebruiken dan was je gezakt, dus lever je papiertjes nu maar bij ons in.Denk dat Dekker dit wel kan winnen, als je zo terug gaat kijken denk ik dat ze meteen het hele peleton op kunnen heffen.
Posted 1 year ago # -
Had die lul het maar fair moeten spelen
Posted 1 year ago # -
Ah joh de grootste gebruiker heeft al zeven keer de tour gewonnen d'r zit tegenwoordig niks fairs meer bij.
De dope gewoon legaliseren scheelt een hoop gezanik.
Posted 1 year ago # -
Voor de start van de Tour aanstaande zaterdag zullen er nog enkele namen van renners bekend gemaakt worden die betrapt zijn op doping. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe. Het zou gaan om vier tot zeven renners.
Het zou gaan om renners die positief getest hebben tijdens de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië. De UCI wilde het nieuws bevestigen noch ontkennen.
Ben benieuwd de grote namen zijn, Roman Kreuziger, Andreas Klöden, Andy Schleck, Fränk Schleck, Damiano Cunego, Kim Kirchen, Vladimir Karpets, Alejandro Valverde en Cadel Evans, dus eigenlijk alle toppers op Menchov na haha.
Riis: "Armstrong kan de jonkies niet verslaan"
02 juli 2009
Bjarne Riis denkt niet dat Lance Armstrong komende zomer voor de achtste maal de Tour de France zal winnen. Dat zegt de ploegleider van de Deense Saxo Bank-ploeg tegen Sportweek. Volgens Riis is de Amerikaan voorbij gestreeft door de gebroeders Schleck. "Ik vind het fantastisch dat hij terug is in het wielrennen, ik heb respect voor zijn keuze. En ik vind ook dat de wielersport hem dankbaar moet zijn," aldus Riis.
"Hij zorgt voor een heleboel publiciteit en aandacht. Maar op de cols kan hij de jonge jongens, zoals Fränk en Andy Schleck, niet verslaan. Het zal voor hem moeilijk worden om ze te volgen."
Denk ik ook, of hij moet na de Giro nog een potje verborgen snoepjes gevonden hebben. In de Giro kon hij geen een keer echt mee met de top, er tegenaan was zijn top.Posted 1 year ago # -
zo flauw he Bas
Ah joh de grootste gebruiker heeft al zeven keer de tour gewonnen d'r zit tegenwoordig niks fairs meer bij.
NOOIT bewezen.
de dope gewoon legaliseren scheelt een hoop gezanik.
Weet je wat met die kutsport?
Over de dope ben ik het eens, gewoon legaliseren die handel.
Ben je mooi van het gezeik af.Ik hoop dat Lance em binnensleept dit jaar!
Posted 1 year ago # -
@Voetske, denk jij dat Lance ze allemaal clean heeft gereden?
Nu ben ik ook wel een beetje partijdig maar ook al zou ik dat niet zijn dan geloof ik nog niet dat hij hem clean heeft gereden. Net zoals ik niet geloof dat het normaal is zoals Contador de Tour won door eerst een etappe dik 15 minuten aan zn broek te krijgen en die er de volgende dag weer vrolijk af te fietsen. Dat soort dingen kunnen gewoon niet, geloof er geen flikker van.
Posted 1 year ago #
Reply »
You must log in to post.