Het seizoen was natuurlijk al wat langer aan de gang, maar met de nu lopende Giro en de komende Tour wordt het voor de niet zo vaste volgers tijd om te ontwaken. De beste Nederlander is op dit moment Robert Gesink, echter doet de jonkie niet mee met de Giro en zal hij zich focussen op de Tour. Verder ben ik ook benieuwd wat Thomas Dekker gaat doen, dood zonde dat die niet meer bij de Rabo zit, die twee hadden een mooi team kunnen vormen.

Rabobank baalt van tijdverlies MenchovRabobank zag vandaag tijdens de derde rit van de Giro kopman Denis Menchov tijd verliezen ten opzichte van zijn concurrenten. Een grote valpartij op ruim twaalf kilometer voor de finish zorgde voor een verlies van 24 seconden. Ploegleider Adri van Houwelingen zag daarna dat Menchov zich herpakte." Hij maakte indruk in de achtervolging, maar ik had liever gezien, dat hij dat vandaag nog niet hoefde te laten zien", verklaarde hij op de site van de ploeg.
De schade valt uiteindelijk mee. "Denis had andere ploegmaats bij zich, maar hij was er het snelste door van allemaal. We hebben ook geluk gehad dat hij schadevrij is gebleven en het tijdsverschil valt lager uit, dan ik even vreesde."
Van Houwelingen blijft optimistisch "Ik blijf dan ook een goed gevoel houden. Hij is prima in orde. Dat is vandaag wel gebleken." De ploegleider denkt niet dat de inspanning van de Rus morgen een terugval tot gevolg gaat hebben. "We zullen het dinsdag zien, maar ik verwacht zeker dat Denis een goede indruk gaat maken. En als hij wint, dan is een groot deel van de schade van vandaag weer goed gemaakt."
Net als anders verwacht ik niks van Menchov, dat Rabo na al die jaren nog niet is gaan kijken naar een andere kopman. Menchov is gewoon geen winnaar..