RIP MJ

BBforums » Overige

Wielrennen 2009

(48 posts)
  1. Bierbal0

Bierbal

Het seizoen was natuurlijk al wat langer aan de gang, maar met de nu lopende Giro en de komende Tour wordt het voor de niet zo vaste volgers tijd om te ontwaken. De beste Nederlander is op dit moment Robert Gesink, echter doet de jonkie niet mee met de Giro en zal hij zich focussen op de Tour. Verder ben ik ook benieuwd wat Thomas Dekker gaat doen, dood zonde dat die niet meer bij de Rabo zit, die twee hadden een mooi team kunnen vormen.

Rabobank baalt van tijdverlies Menchov

Rabobank zag vandaag tijdens de derde rit van de Giro kopman Denis Menchov tijd verliezen ten opzichte van zijn concurrenten. Een grote valpartij op ruim twaalf kilometer voor de finish zorgde voor een verlies van 24 seconden. Ploegleider Adri van Houwelingen zag daarna dat Menchov zich herpakte." Hij maakte indruk in de achtervolging, maar ik had liever gezien, dat hij dat vandaag nog niet hoefde te laten zien", verklaarde hij op de site van de ploeg.

De schade valt uiteindelijk mee. "Denis had andere ploegmaats bij zich, maar hij was er het snelste door van allemaal. We hebben ook geluk gehad dat hij schadevrij is gebleven en het tijdsverschil valt lager uit, dan ik even vreesde."

Van Houwelingen blijft optimistisch "Ik blijf dan ook een goed gevoel houden. Hij is prima in orde. Dat is vandaag wel gebleken." De ploegleider denkt niet dat de inspanning van de Rus morgen een terugval tot gevolg gaat hebben. "We zullen het dinsdag zien, maar ik verwacht zeker dat Denis een goede indruk gaat maken. En als hij wint, dan is een groot deel van de schade van vandaag weer goed gemaakt."

Net als anders verwacht ik niks van Menchov, dat Rabo na al die jaren nog niet is gaan kijken naar een andere kopman. Menchov is gewoon geen winnaar..

Posted 1 year ago #
  2. Bierbal8

Bierbal

Menchov is wel een goede renner. Maar idd meer als een achtervolger dan als een leider. Net zoals de halve rabo ploeg btw...

Posted 1 year ago #
  3. Bierbal0

Bierbal

Ja maar de bedoeling is ook dat de halve ploeg volgt en dat er dan een leider is waar voor gewerkt kan worden. (Rabo heeft met Freire ook nog een sprinter)

Posted 1 year ago #
  4. Bierbal0

Bierbal

Prudhomme: "Valverde niet in de Tour"

Alejandro Valverde hoeft er niet op te rekenen dat hij dit jaar aan de start van de Tour de France mag staan. De Spanjaard werd vandaag door het CONI geschorst voor twee jaar en is volgens Tour-directeur Christian Prudhomme derhalve niet welkom.

Jammer voor de sport, maar goed voor de Rabo, weer een concurrent minder.

Posted 1 year ago #
  5. Bierbal0

Bierbal

ASO heeft nog niet uitgemaakt of het Tom Boonen uitsluit voor deelname aan de Tour de France. Als het aan de Fransen ligt is het Quick-Step dat moet beslissen hoe het met de Belg afloopt.

"De bal ligt in het kamp van Quick-Step. Wij hoeven op dit moment niks over Tom Boonen te beslissen," aldus mensen bij de organisatie tegen Sporza. "Vorig jaar hielden we hem uit de Tour, maar dat is op dit moment niet aan de orde."

Gaat natuurlijk nergens over, allerlei andere renners worden geschorst maar Tommie mag gewoon mee doen. Al ligt het misschien anders dat cocaïne je prestaties niet verbeterd maar het spul staat op de verboden lijst..

Posted 1 year ago #
  6. Bierbal8

Bierbal

Coke moeten ze van de lijst af halen. Ik snap alleen niet wat zijn ploeg met een coke addict wil. Gewoon er uit kicken die dude. Dit was al de 3e keer dat hij betrapt is.

Posted 1 year ago #
  7. Bierbal0

Bierbal

Etappezege Menchov in Giro

Denis Menchov heeft vandaag zijn ploeg Rabobank een prima dienst bewezen. De Rus won vanmiddag de vijfde etappe van de Ronde van Italië. De Russische kopman liet zien dat hij in goede vorm verkeert en sprintte als snelste de laatste berg op. De renners waren vandaag 125 kilometer onderweg.

De Italiaan Danilo di Luca eindigde als tweede en neemt de leiderstrui over van de Zweed Thomas Lövkvist. Menchov staat nu vijfde in het klassement met vijftig seconden achterstand op Di Luca.

Laurens ten Dam was de beste Nederlander in de rit, die werd afgesloten met een pittige klim. De helper van Menchov bereikte als elfde de finish.

Menchov die een etappe wint, gaat Studio Sport kijken!

Posted 1 year ago #
  8. Bierbal8

Bierbal

Laurens ten Dam was de beste Nederlander in de rit, die werd afgesloten met een pittige klim. De helper van Menchov bereikte als elfde de finish.

Ook Laurens doet het goed! :O
    Heel erg keurig van Menchov en de Rabo!

Posted 1 year ago #
  9. Bierbal0

Bierbal

Get the Flash Video

Mooi winst.

Posted 1 year ago #
  10. Bierbal8

Bierbal

Prachtige sprint.

Posted 1 year ago #
  11. Bierbal0

Bierbal

Rabobank is zijn eerste renner kwijtgeraakt tijdens de Giro d'Italia. Pedro Horrillo heeft tijdens de achtste etappe op moeten geven. De Spanjaard kwam ten val.

Horrillo reed bij Rabo in dienst van kopman Denis Menchov om hem uit de wind te houden. In de afdaling van de eerste berg van de dag, de Culmine di San Pietro, kwam de coureur ten val. Hij zou zestig meter diep in een ravijn zijn gevallen. Er zou door begklimmers eerste hulp zijn verleend.

De Spanjaard heeft enkele zware verwondingen opgelopen. Hij heeft onder meer een been gebroken en heeft een geperforeerde long. Ook heeft de Rabobank-renner een gebroken knie en een zware hersenschudding.

Horrillo is niet de enige renner die opgaf tijdens de achtste etappe. Ook Julien Loubet (Ag2r) en Ruslan Pidgornyy (ISD).

Oef, dat is geen lekker nieuws 60 meter naar beneden.. gelukkig is hij niet in levensgevaar maar wss wel einde carrière.

Morgen is een belangrijke dag voor Menchov, een echte bergetappe.

Posted 1 year ago #
  12. Bierbal8

Bierbal

Jezus zeg! Die dude heeft echt MASSIVE geluk gehad!

Posted 1 year ago #
  13. Bierbal0

Bierbal

Massive! (sorry)

Posted 1 year ago #
  14. bierbal9

Bierbal

Massive! (sorry)

Posted 1 year ago #
  15. bierbal9

Bierbal

Trouwens, WTF is Jan daar achter aan het doen? Ging hij Nick spanken ofzo? Of kijkt hij gewoon verlekkerd naar de haartjes tussen nick zijn billetjes?

Posted 1 year ago #
  16. Bierbal8

Bierbal

Haha, zie t nu ook pas

Posted 1 year ago #
  17. Bierbal0

Bierbal

Donnis ik zit op mn werk houd t n beetje netjes.

Posted 1 year ago #
  18. Bierbal7

Bierbal

HEeeeeee DAT ben IK

Posted 1 year ago #
  19. Bierbal7

Bierbal

ennuh jan valt gewoon flauw omdat ik gewoon zo`n lekker kontje heb (Y)

Posted 1 year ago #
  20. Voetske

Bierbal

De tering xD

Die zou niet misstaan op bepaalde fora op de interwebs

Posted 1 year ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

8,201 posts in 257 topics over 42 months by 21 of 26 members. Latest: ovindo887, verstici904, pulgana378