FOPPE DE HAAN!
RON JANS!
KOMAAN

FOPPE DE HAAN!
RON JANS!
KOMAAN
De Haan is 'een beetje' wispelturig over AjaxFoppe de Haan laat enige ruimte voor discussie over zijn eventuele beschikbaarheid voor de vacante functie van hoofdtrainer bij Ajax. Guus Hiddink, Frank Rijkaard en Co Adriaanse gaven nul op het rekest, terwijl Ronald Koeman en Morten Olsen ook van de kandidatenlijst kunnen worden geschrapt. De voormalig oefenmeester van SC Heerenveen en Jong Oranje hult zich echter in nevelen over datgene wat komen gaat.
Zijn contract bij de KNVB loopt deze zomer af en het is nog onbekend wat de Fries daarna gaat doen. "Ik ben op zich niet van plan een club te doen. Ik ben ook niet benaderd", vertelt hij zondag desgevraagd aan RTL7. Op de vraag of hij eventueel beschikbaar is voor Ajax, volgt geen weerwoord. "Normaal ben ik redelijk resoluut in de dingen die ik wil en vind, maar nu ben ik wel een beetje wispelturig."
In een eerder stadium liet De Haan laten weten AZ 'een prachtige club' te vinden en Ajax 'een geweldige uitdaging'. "Alleen vind ik dat het weinig zin heeft om te filosoferen over iets wat niet aan de orde is", oordeelde de 65-jarige trainer. "Dus doe ik dat ook niet. Pas als ze je vragen is er reden om erover na te denken. In dat geval zal ik eerst met mezelf moeten overleggen. En daarna ook met mijn vrouw."
De Haan is sinds 1974 actief als trainer. Eerst bij de amateurs, later in het profvoetbal. Van 1985 tot 2004 had hij als coach de leiding bij Heerenveen, waar hij meer dan 500 duels op de bank zat. Op 1 juli 2004 begon hij zijn werkzaamheden bij de KNVB.
En ik wens AZ succes met Ronaldje Koeman.
Haha, ja las t eauk
Dat wordt geen titel voor AZ in 2010
Vrijdag 24 juli: Amsterdam Tournament
Zondag 26 juli: Amsterdam Tournament
wedstrijden worden nog bekend gemaakt, dit zijn de datums iig alvast
Thnx. Moet helaas vrijdag werken, dus vraag me af hoe laat het begint.
Ik lig dan aan de Portugese stranden.
'Bij 'nee' Jol wordt Blind nieuwe trainer Ajax'Als Martin Jol niet open staat voor de functie van hoofdtrainer van Ajax, opteert de Amsterdamse club voor de interne kandidaat Danny Blind, zo luidt de berichtgeving van Studio Voetbal en AD/Sportwereld. Het ligt in de lijn der verwachting dat Ajax nog deze week de naam van de nieuwe trainer bekendmaakt.
Bijna drie weken sinds het opstappen van Marco van Basten is Ajax er nog niet in geslaagd om een kandidaat te strikken wiens profiel zwaar genoeg is om nog boven Blind uit te stijgen. Al snel kon een streep worden gezet door de namen van Co Adriaanse, Frank Rijkaard en Morten Olsen. Met de laatste werd naar verluidt zelfs een gesprek gevoerd, maar het leidde niet tot een hernieuwde samenwerking.
Inmiddels resteert van de namen op de lijst alleen nog die van Hamburger SV-coach Jol als optie die boven Blind kan gaan. De oud-trainer van onder meer Tottenham Hotspur heeft bij de Bundesliga-club nog een doorlopend contract tot volgend jaar zomer. Tot een paar weken geleden was HSV in de race om alle hoofdprijzen, maar in recordtempo verdwenen de landstitel, DFB Pokal en UEFA Cup uit zicht.
Het is niet de eerste maal dat Ajax met de 51-jarige Scheveninger in verband wordt gebracht. Jol was in het verleden in beeld om Ronald Koeman (2005) en Henk ten Cate (2007) op te volgen. Blind werd in maart 2005 echter aangesteld als opvolger van Koeman en zat iets meer dan een jaar op de bank. De voormalig verdediger is momenteel manager technische zaken in de Amsterdam ArenA.
Bwoehaha, wat een joke idd! Denken topclubs nu echt dat ze met onervaren (iig als toptrainer) trainers in Europa ver kunnen komen?
![]()
'JOL HEEFT WEL OREN NAAR VIJF JAAR AJAX'
Ajax heeft een eerste gesprek met Martin Jol achter de rug en de coach van Hamburger SV ziet een transfer naar Amsterdam zitten volgens Voetbal International en De Telegraaf. In De Arena ligt een contract voor vijf jaar te wachten op de Scheveninger.
Een persoonlijk akkoord met Jol lijkt haalbaar. Met HSV zullen de onderhandelingen waarschijnlijk moeizamer verlopen. Jol heeft nog een contract voor een jaar en Ajax is niet van plan een afkoopsom te betalen. Toch verlopen de gesprekken met de Duitse club in een 'uiterst prettige sfeer', meldt De Telegraaf.
'Assistenten Jol komen niet mee naar Amsterdam'
26-05-09
In een 6,5 uur durend onderhoud met de zaakwaarnemer van Martin Jol is afgesproken dat diens assistenten niet meekomen naar Amsterdam, zo meldt De Telegraaf vanochtend. Ajax wil die posities uit de eigen geledingen invullen. Jol zou bij HSV netto 2,5 miljoen euro ontvangen, of hij dat ook bij Ajax krijgt, is nog onbekend.
Jol lijkt me wel een goede trainer. Heeft zich bij de Spurs toch wel bewezen.
Update 13.10 uur: Jol rond met Ajax
De Telegraaf meldt dat Ajax en Martin Jol inmiddels een akkoord hebben bereikt over een meerjarig contract. De Amsterdammers dienen nu alleen nog tot overeenstemming te komen met HSV over de hoogte van de afkoopsom. De 53-jarige coach had in Hamburg nog een doorlopend contract tot medio 2010.
Jol nieuwe hoofdtrainer van Ajax
Geschreven op dinsdag, 26 mei om 17:07Ajax en Hamburger SV hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Martin Jol naar Ajax. De oefenmeester tekent een contract dat hem voor drie seizoenen aan Ajax verbindt, zo meldt de Amsterdamse club dinsdagmiddag. Jol wordt de opvolger van Marco van Basten, die eerder zijn contract inleverde.
"Ajax biedt me een hele mooie kans, met oog voor de lange termijn", vertelt de Hagenaar op de clubsite. "Ik krijg een uitgebreid pakket met verantwoordelijkheden. Ajax is een fantastische club en ik heb ontzettend veel zin om er aan de slag te gaan. Ik heb het bij HSV ontzettend naar mijn zin gehad, het is een grote club en Hamburg is een fijne stad om te leven en te werken. Ik heb de laatste jaren in het buitenland gewerkt en keer nu weer terug naar Nederland, daar kijk ik erg naar uit."
Jol (53) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal en vanuit die hoedanigheid tevens verantwoordelijk voor andere voetbalaangelegenheden zoals het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding van de club. Jol gaat rechtstreeks rapporteren aan algemeen directeur Rik van den Boog. In het verleden was Jol tevens trainer van Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.
"Het is de belangrijkste positie binnen een voetbalclub, dus we zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan", vertelt Van den Boog op zijn beurt. "Martin beschikt over alle kwaliteiten die de nieuwe trainer van Ajax in onze optiek zou moeten hebben. Hij is ervaren en heeft die ervaring in binnen- en buitenland opgedaan. Hij heeft bij grote en minder grote clubs gewerkt en daarbij aangetoond het maximale uit zijn spelers te kunnen halen."
"Daarnaast is hij een trainer van wie is gebleken dat hij bereid is talentvolle jeugdspelers een kans te geven, wat voor ons van elementair belang is. We zijn als clubleiding nog niet zo lang in deze samenstelling aan het werk bij Ajax, maar ik ben heel blij met de manier waarop we hebben samengewerkt om dit te bewerkstelligen. Het was een spannende en boeiende periode, met een uitstekend resultaat voor Ajax", aldus Van den Boog.
Rafael van der Vaart werkte door zijn zomerse transfer naar Real Madrid maar enkele weken met Jol. "In die periode heeft hij een onuitwisbare indruk gemaakt", vertelt de Heemskerker in De Telegraaf. "Jol is een leuke kerel en heeft een heel goede kijk op voetbal. Hij is een goede warme man, die veel met de spelers praat en ook heel hard kan zijn." De ex-Ajacied vindt het een uitermate geschikt moment om bij de Amsterdammers in dienst te treden. "Veel slechter dan dit seizoen kan het niet."De keuze van Jol om Hamburg te verlaten verbaast hem aan de ene kant wel, "HSV is écht een megagrote club", maar aan de andere kant ook weer niet. "Ajax heeft in heel de wereld nog een prima naam en Martin heeft nog nooit een Nederlandse topclub getraind. Ik kan me voorstellen dat je dit als Nederlander wel eens wilt. Ajax kan snel weer om het kampioenschap spelen. Als Martin het goed op de rails krijgt,en dat denk ik wel, zal iedereen versteld staan van het spel. Kwaliteit is er namelijk voldoende."
Nigel de Jong werkte voordat hij naar Manchester City verhuisde zes maanden samen met de Nederlandse oefenmeester. "Ik vind het sneu voor HSV dat men voor de derde keer in drie jaar op zoek moet naar een nieuwe trainer, maar ben blij voor Ajax en voor Jol", vertelt De Jong, die Ajax in januari 2006 verruilde voor de Bundesliga-club. "Hij is de juiste man op de juiste plaats. En voor Martin is er geen beter moment om in te stappen, want de huidige situatie van de club is niet echt best."
Volgens Joris Mathijsen is de aanstelling van Jol een schot in de roos voor Ajax. "Zeker als je ziet wie er nog beschikbaar waren, is dit de absolute hoofdprijs", vertelt de verdediger van HSV. "Ik had graag nog jaren met hem gewerkt, maar het mag niet zo zijn. Het is een domper dat hij weggaat en ik had het niet verwacht. Zaterdag plaatsten we ons voor de Europa League en zondag wensten we elkaar een prettige vakantie, waarbij de spelers een schema meekregen om de conditie op peil te houden"
Jol is in de Amsterdam ArenA een garantie voor succes, denkt Mathijsen. "Martin is een trainer die met name jonge jongens zichtbaar beter maakt, maar ook nog eens fantastisch een wedstrijd 'leest'. Door zijn wissels kan hij een wedstrijd doen kantelen. Daarnaast is hij een ongelooflijke motivator. In zijn wedstrijdbesprekingen geeft hij de spelers veel vertrouwen. En dat is de basis van de goede prestaties van dit jaar."
eyenoord is een bijzonder offensief gestart. De ploeg uit Rotterdam is namelijk een razzia tegen haar fansites begonnen. Het eerste slachtoffer is de website het-legioen.nl. De beheerder heeft de website inmiddels uit de lucht gehaald, omdat de advocaat van de ploeg uit Rotterdam-Zuid met gerechtelijke stappen dreigde.Volgens diezelfde advocaat mogen supporterssites geen gebruik meer maken van het Feyenoord-logo. Daarnaast is het ook niet meer toegestaan om foto's/portretten van spelers op de website te plaatsen en krijgen de fansites een verbod om nieuws te publiceren. De reden voor dit besluit is dat Feyenoord veel geld aan de ontwikkeling van de officiële site uitgeeft, maar dat men het nieuws vervolgens via andere kanalen verneemt.
Het doel is om zoveel mogelijk supporterssites aan te pakken die zich schuldig maken aan de bovengenoemde zaken. Daarnaast kunnen de beheerders van de websites mogelijk een gerechtelijke procedure tegemoet zien.
De FRFC, één van de supportersverenigingen van Feyenoord, is van mening dat hun club erg diep aan het zinken is. Zij vinden dat de club hun tijd beter kan besteden. In hun ogen zijn de Rotterdammers hun 'fans aan het pesten', aangezien veel supporters een hoop plezier aan deze sites beleven. In de toekomst zou dat dus niet meer mogelijk zijn.
Lol @ laatste bericht. Nu hoop ik echt dat Feijenoord failliet gaat!
Met Jol heeft Ajax eindelijk de trainer die het nodig heeft.
Ben zeer content
@ Feyenooit
Errug zielig zeg!
Reminder
Vanaf vanaaf 20:15 op Ned 3: Finale Champions League, met Barcelona - Man Utd.
Aftrap 20:45
Ben benieuwd wie er gaat winnen, maar kan helaas het einde niet zien omdat ik vroeg moet slapen ivm. tentamen
| Get the Flash Video |
Haha, wat slecht!
Elia wil graag onder Jol werken
Geschreven op donderdag, 4 juni om 07:59In de winterstop viste Ajax nog naast Eljero Elia, maar mochten de Amsterdammers deze zomer weer een poging willen wagen dan lijken zij zeker niet kansloos te zijn. De vleugelaanvaller van FC Twente zegt nog altijd gek te zijn op de club waar hij als jeugdspeler voor uit kwam en wil bovendien graag nog eens aan het werk gaan met Martin Jol. “Maar alle opties zijn nog open”, herhaalt Elia het zinnetje die hij in de afgelopen weken al zovaak in de mond nam.
De buitenspeler heeft een doorlopend contract bij FC Twente, maar sprak bij het tekenen van het papiertje af dat hij in de zomer sowieso zou mogen vertrekken uit Enschede. Met Hamburger SV sprak hij al, toen Jol er nog trainer was. De oefenmeester stapte vorige week echter over naar Ajax, dat dit seizoen een plek onder Twente eindigde in de Eredivisie. In AD/Sportwereld zegt Elia, die dit weekend hoopt te debuteren voor het Nederlands elftal, dat hij graag eens met Jol zou willen samenwerken.
“Want iedere voetballer wil onder hem werken”, zegt de kersverse Oranje-international. “Vraag hier maar, bij het Nederlands elftal. Allemaal zijn ze weg van Jol. En dan is hij ook nog Hagenaar, net als ik. Mijn broer heeft nog gymles gehad van Cock Jol, Martins broer.” De 22-jarige Elia heeft een clausule in zijn contract staan waardoor hij voor een bedrag van tien miljoen euro mag vertrekken.
Of Ajax bereid is om dit bedrag te betalen voor Elia is maar de vraag. Bij de Amsterdammers werd hij eerder in zijn loopbaan, in de C-pupillen, nog weggestuurd. “Samen met Nordin Amrabat en Jeremain Lens”, vertelt Elia. “Ze vonden dat ik niet vaak genoeg het verschil maakte. Nee, op de vleugels speelde ik eigenlijk nooit bij Ajax. Meestal stond ik rechtshalf, soms rechtsback en soms ook centraal in de verdediging. Henny de Regt vertelde me destijds dat ik niet mocht blijven. Heel erg vond ik dat.’’
“Ik vond het als jongetje al geweldig om voor die club te spelen”, vervolgt Elia. “Met zo’n grote Ajax-tas over straat, dat vond ik geweldig. Die Amsterdamse bluf past ook wel bij mij, denk ik. Het uitdagen, het dollen, net als op straat. Een tegenstander helemaal gek maken, dat is het mooiste wat er is.” Lachend: “Voor mij zou het wel leuk zijn als Ajax me straks voor vele miljoenen terugkoopt, maar voor Ajax niet zo.”
‘Ook Bayern meldt zich voor Braafheid’
Pranjic bevestigt Bayern-transfer
Pranjic naar bayern? GVD die had ajax al vorig jaar op moeten halen
You must log in to post.