RIP MJ

BBforums » Overige

Voetbal topique 2

(132 posts)

Tags:

1. Bierbal8

Bierbal

Seedorf roeleert, tenminste, zolang hij maar geen vrije trappen en penalties gaat nemen voor Nl

Posted 1 year ago #
  2. Bierbal0

Bierbal

Mja ik heb niks met Seedorf maar kan niet ontkennen dat het een goeie voetballer is.

Posted 1 year ago #
  3. Voetske

Bierbal

Meest succesvolle Nederlandse speler... EVER.
    Met een Ajax hart dus laat maar komen!!!! :D:D:D:D:D

Posted 1 year ago #
  4. Bierbal0

Bierbal

FC Barcelona volgt Emanuelson en Pocognoli

FC Barcelona is op zoek naar een nieuwe linksback. De aankomende kampioen van Spanje kijkt daarvoor in Nederland naar een nieuwe speler. Zo zouden Ajacied Emanuelson en AZ'er Pocognoli nauwlettend in de gaten worden gehouden.

De Spaanse topclub is op zoek naar een nieuwe verdediger, aangezien het contract van Sylvinho niet verlengd gaat worden. Daardoor heeft Barça alleen nog Abidal als linksback over.

Overigens staan er nog meer spelers uit de Eredivisie op het lijstje van de Catalanen. Zo zouden ook Edson Braafheid en Niklas Moisander op het scoutingsnetwerk staan van de scouts van FC Barcelona.

Strik erom en wegwezen.

Heb Emanuelson nooit echt goed gevonden, maakt altijd wel een paar verdedigende foutjes en is de laatste tijd zo vol lof over zichzelf.

Posted 1 year ago #
  5. Bierbal0

Bierbal

Hij wordt beschreven als een koppige, zwijgzame man. Maar wel eentje die zijn sporen meer dan verdiend heeft. Sterker nog: hij is een held zoals er weinig andere waren. Zonder hem had het land nooit dat ultieme moment van glorie gekend. Hij is een koningszoon. Maar toch ging het daarna ergens goed mis. Het leek wel of zijn koppigheid hem op een zeker moment het helder denken onmogelijk maakte. Het lukte hem ondanks zijn ambities niet de nummer 1 positie te bemachtigen begon te zwalken en liet uiteindelijk zijn kudde voor het oog van zijn trouwe publiek afslachten. Pas toen schrok hij wakker , om tot zijn eigen schrik te constateren wat voor een slagveld hij had veroorzaakt. Er restte hem slechte een ding: wegwezen!

Er is weinig fantasie voor nodig om hier Marco van Basten in te herkennen. Alleen dit verslagje komt niet van een Nederlandse sportjournalist, maar van de Griekse dichter Sophocles uit de vijfde eeuw voor Christus. En hij heeft het over niemand minder dan Ajax zelf, de ster van de Trojaanse oorlog.

Mooi stukje uit de Spits van vanochtend, vond het wel een vermelding waard.

Posted 1 year ago #
  6. Voetske

Bierbal

Wegwezen als in zelfmoord :p
    (Ajax dan hé volgens de verhalen )

Posted 1 year ago #
  7. Bierbal0

Bierbal

'Organisatie Ajax deugt van geen kanten'

Johan Cruijff had het vertrek van Marco van Basten niet zien aankomen. "Ik was totaal verrast door zijn opstappen", vertelde de oud-international donderdag tegenover Novum. "Het is heel erg jammer voor het voetbal, er had veel meer ingezeten." Van Basten leverde woensdag al zijn tot medio 2012 lopende contract in.

Cruijff en Van Basten werkten vorig jaar korte tijd samen bij Ajax, maar na een verschil van inzicht over de manier waarop de reorganisatie vorm moest krijgen, stapte El Salvador op. Met de structuur binnen de club is volgens Cruijff nog steeds van alles mis. "De organisatie deugt van geen kanten, er zijn niet voor niets in twaalf jaar elf trainers versleten", benadrukt de oud-trainer.

Achter de schermen probeerde Cruijff lang de organisatie van de Amsterdamse club op poten te zetten. "Ik ben er tien jaar mee bezig geweest, maar het is niet gelukt. Zolang je dat niet oplost, kan je elk jaar wel iemand anders voor de groep zetten. Er is niemand die het hier langer dan een jaar gaat volhouden."

http://www.dumpert.nl/mediabase/492271/a457b296/gerri_gaat_los_op_de_godenzonen.html

Mercedes-Benz gaat Ajax de komende 5 jaar sponsoren

Marco van Basten legde gisteren per direct zijn functie als trainer bij Ajax neer, maar loopt daarmee wel een Mercedes mis. De Amsterdammers hebben namelijk Mercedes-Benz weten te strikken als sponsor, waardoor de spelers, trainers en directie van Ajax de komende 5 jaar een Mercedes onder hun kont krijgen als auto van de zaak. Daarnaast krijgt de club een financiële bijdrage.

Ajax commercieel directeur Henri van der Aat is erg blij met de gesloten deal. Vooral in een tijd waarin sponsoring behoorlijk onder druk staat. Het contract heeft een optie voor een zesde jaar. Mercedes komt voor de gelegenheid met een CLC Ajax Sport edition. Ik vraag me nu wel af of de spelers langs de zijlijn nog wel op de verwarmde Audi stoeltjes blijven zitten, of dat deze ook worden verruild voor zetels van Mercedes.

Posted 1 year ago #
  8. Bierbal8

Bierbal

Wie zou na Marco komen? Co Adriaanse? Rijkaard?

Posted 1 year ago #
  9. Bierbal0

Bierbal

Mogelijk, maar Ronald Koeman, Louis van Gaal, John van 't Schip, Johan Cruijff, Guus Hiddink, Frank Rijkaard, Frank de Boer, Een andere coach en Co Adriaanse staan ook in de poll op Voetbalzone.

Posted 1 year ago #
  10. Bierbal0

Bierbal

Hoewel ik daar ook lees dat Louis een akkoord heeft bij Bayern.

Posted 1 year ago #
  11. Bierbal8

Bierbal

Cruijff Gaat het echt niet doen. Geloof ik niks van, mss als interim, dat zou nog kunnen.

Posted 1 year ago #
  12. Bierbal0

Bierbal

Hehe van Bastegum is weg, Stekel weer terug in de goal en wat doen we? idd

Maarja Cruijf gaat idd niks doen en hoeft hij van mij ook niet, vind het maar n zeverklep.

Posted 1 year ago #
  13. Bierbal0

Bierbal

Volgens mij hebben ze bij Ajax scouts op bierballen zitten

Co Adriaanse is een belangrijke kandidaat om de nieuwe trainer van Ajax te worden. Algemeen directeur Rik van den Boog is zeer gecharmeerd van hem.

"Hij moet een leider en een opvoeder zijn," vertelt Van den Boog aan Sportweek. Bovendien moet hij 'een groot coachend en motiverend vermogen' hebben.

Over Adriaanse zegt hij: "We vinden hem een goede trainer, ja. Hij is een type-Van Gaal en hij is beschikbaar."

Geen Rijkaard

Topkandidaat Rijkaard komt sowieso niet. "We hebben begrepen dat Guus Hiddink en Frank Rijkaard wat anders gaan doen, dus dat zijn ook geen opties."

Verleden

Adriaanse is nu nog trainer van Red Bull Salzburg, met wie hij dit jaar de Oostenrijkse titel hoopt te behalen. Eind van dit seizoen moet hij daar weg.

Van 2000 tot 2001 was hij ook al trainer van Ajax. Een andere ex-club, AZ, hengelt eveneens naar de diensten van Adriaanse, nu Van Gaal zo goed als zeker vertrekt.

Laat Co maar komen!

Posted 1 year ago #
  14. Bierbal8

Bierbal

Haha, ja luister maar eens goed naar ons Ajax! Dan wordt het volgend jaar mss wel Champions League (of hoe het volgend jaar ook heet).

Posted 1 year ago #
  15. Voetske

Bierbal

Denk dat het Co gaat worden.

AZ wordt hopeloos in de CL volgens seizoen als je dat zo hoord.
    Louis wil iig Schaars meenemen naar Bayern. Er is interesse voor El Hamlap. Dat wordt niks meer komende 28 jaar zullen we maar zeggen

Oh en Johnny komt met Atletico voor even terug in de Arena! Voor het Amsterdam Tournament. Gaan jullie dit jaar mee? 2 wedstrijden voor een prikkie.
    Andere teams zijn nog niet duidelijk.

Posted 1 year ago #
  16. bierbal9

Bierbal

Heel misschien he.. ga ik wel mee naar AT Ben er één keer geweest en dat was wel vet toen

Posted 1 year ago #
  17. Bierbal8

Bierbal

Wanneer is dat AT? Kon het zo vlug niet vinden.

Posted 1 year ago #
  18. Voetske

Bierbal

Zodra er meer duidelijkheid is laat ik het weten, zal rond augustus zijn

Posted 1 year ago #
  19. Bierbal0

Bierbal

Had ook niet verwacht dat het goed zou blijven gaan bij AZ.

Maar heb ook wel intresse in het AT, zodra ik weet wanneer en hoeveel een prikkie is laat ik meer weten.

Posted 1 year ago #
  20. Bierbal8

Bierbal

Haha precies. Kunnen er een lache dagje van maken mss.

Posted 1 year ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

8,201 posts in 257 topics over 42 months by 21 of 26 members. Latest: ovindo887, verstici904, pulgana378